Apr 10, 2014

Ultimate Warrior - WWE Dah Meninggal Dunia

Ultimate Warrior adalah satu-satunya yang saya minat selain dari Hulk Hogan dalam WWE... dan sebenarnya saya tak berapa minat pon WWE ni cuma bila Ultimate Warrior lawan... layan tengok jugak lah. Cerita ni zaman tengah study di UPM dan masa tu saya tengah buat matrikulasi haha...


ultimate warrior


Dan semalam terbaca berita-berita dari laman web barat tentang kematian beliau pada umur 54 tahun. Lama juga tak dengar cerita tentang Ultimate Warrior, ye lah kan... bila umur meningkat mana larat lagi nak berlawan macam tu... Hulk Hogan pon keluar sebagai selebriti jer.

rupa Ultimate Warrior sebelum dia meninggal dunia (umur 54)


Macam The Rock pon saya bukan minat sangat dia berlawan... cuma sebab dia ni agak hensem jer... Cuma lepas dia berlakon baru ada minat sikit...

Pengaruh Ultimate Warrior menyebabkan saya pergi ke gym masa tu hahahahaa... tapi tak dapat pon badan macam tu, makin cekeding ada... hahahaha... cuma bila pergi gym tu membantu sikit dalam aktiviti saya sebagai seorang anggota ROTU selepas tu.

Tetapi bagi saya, Ultimate Warrior adalah ahli gusti yang berbeza dari ahli-ahli gusti yang lain... Dia memang awesome. Ukurlilit otot bicep dan triceps dia saja sama besar dengan pinggang saya masa tu - dalam 26 inci... bayangkan lah... dan aksi dia yang paling gah adalah menjulang musuh dia bila dah dikalahkan... weii... bukan atas bahu yer... atas kepala!!!! Berat lawan dia pon bukan sebarang... memang hebat manusia ni... tuhan bagi kat dia.

julang lawan dia bila habis perlawanan... tak ingat pulak dia pernah kalah... rasanya tak pernah kalah...


Teringat balik zaman-zaman dok study dulu... salah seorang peminat agung beliau (kawan saya...yang juga kawan yang sangat-sangat baik dengan saya) juga telah meninggal dunia dalam usia tak sampai 30 tahun.... alhamdulillah, tuhan sayang kat dia... terharu teringat balik kat kawan saya tu... the best friends ever had... Ali Hanafiah Azman... Alfatihah... Ali ni lah yang hafal semua biodata dan maklumat yang pelik-pelik pasal Ultimate Warrior... real fanatic... masa tu budak hingusan lagi kan... macam-macam... :)

Sumber gambar-gambar dari Google images

31 comments:

  1. teringat zaman sewa video taps yg besor tu tgk wrestling...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. usung video player tu pon...sewa RM15..share ramai-ramai... so sorang kena bayar RM0.50 sorang hahahaha...

      Delete
    2. Haha sewa video tape...very old skool tu. Kad sewa video saya masa tersimpan rasanya, tapi kedai dah pupus :)

      Delete
    3. hahahaha... rasa tua betul dah bila cerita balik pasal sewa video tape ni hahahahaa...

      Delete
  2. my dad minat dekat dia ni.. RIP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. your dad mungkin generasi abang pada saya kut... :)

      Delete
  3. Ultimate Warrior ni one of a kind, takde lagi wrestler macam dia. Yang kena julang dalam gambar tu ialah Rick Rude, pun dah arwah kalau tak silap. Wrestlers WWE ramai yang mati muda, sekitar 40an.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kenal lagi wrestler tu... nama Rick Rude tu farmiliar jugak hahahaha...

      Delete
  4. Replies
    1. you surely x kenal sapa Ultimate Warrior kan?... ni zaman kami budak-buadak ni... :D

      Delete
  5. pilih Ultimate Warrior dalam game sebab dia kuat hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Impressing... which game yang masih featured Ultimate Warrior? :D

      Delete
  6. huiyoo..
    lain nya rupa dulu dengan sekarang..
    tetap hensem gak..hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. errr.. lelaki memang macam tu mirza.. lagi tua..lagi hensem sebenarnya whoahahahahaahahahaha adeh...

      Delete
  7. dia meninggal sebab apa wafa?? masa zaman kecik/remaja dulu...mmg minat dia ni...sbb hensem kan...pastu dari geng2 baik...hehehehe

    noe minat gak chris benoit n eddie guerero...tapi dua2 dah meninggal sbb overdose dadah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... kematian dia ni pon kontroversi jugak ni..sebab ada yang kata konspirasi sebab dia baru announced untuk balik ke WWE tapi bukan sebagai wrestler lah... tak berapa amik perhatian sangat... :D

      Tapi memang betul tu... sebab dia geng baik tu yang minat jugak... lepas tu muka dia pon muka baik kan... tak main jahat... hahahaha... tapi dia memang very strong...

      Delete
  8. ngeri tengok badan dia... berketul2...

    ReplyDelete
  9. yang memang berminat ..kenallah mereka2 ni...bunda pernah dengar nama jer..

    ReplyDelete
  10. saya dulu minat eddy gorero.. (x sure eja betol or tak nama tu). dulu la masa zaman kat matrik. beliau pun dah mati lama dah, sakit jantung kalau x silap..

    ReplyDelete
  11. x knl dia ni. Hulk masa saya kck minat sngt sbb macho. Lps tu hanya mnt the rock sbb hensem. WWE my dad dulu mmng sewa video. Skrng ni ank llki saya n ank buah saya mnt pulak.

    ReplyDelete
  12. Teringat zaman sekolah dulu2, Nurul ada sorang kawan, perempuan wokay! sangat2 meminati sukan gusti ni.. melanggan majalah gusti, ntah ape la nama majalah tu, hafal semua nama2 penggusti, paling dia minat The rock..

    ReplyDelete
  13. Wah sebenar nya saya juga suka sama dia selain the rock,jimmy snuka dan hulk hogan

    ReplyDelete
  14. ini lah.. ultimate warrior, my favourite number 1, saya terkilan dengan berita kematian beliau, dan ada org barat kate ultimate warrior + sting tu adalah 1st cousin sbb tu la mereka berdua tak pernah berlawan, mungkin betul..

    ReplyDelete
  15. saya betul2 respect kat ultimate warrior sebab selama dia berlawan ngn wrestlers lain di wwf, wcw dia tak pernah pakai tektik kotor...dan saya anggap ultimate warrior sebagai layak di gelar ( The Real Maskulin )

    ReplyDelete
  16. Saya paling suka Ultimate Warrior ni dari kecil lagi. Kami main WWF tipu-tipu masa kecil dulu. Ikat lengan dengan tali rafia. Buat talipinggang WWF dengan manilakat. Tulis WWF guna marker pen.

    ReplyDelete
  17. Saya paling suka Ultimate Warrior ni dari kecil lagi. Kami main WWF tipu-tipu masa kecil dulu. Ikat lengan dengan tali rafia. Buat talipinggang WWF dengan manilakat. Tulis WWF guna marker pen.

    ReplyDelete
  18. Saya paling suka Ultimate Warrior ni dari kecil lagi. Kami main WWF tipu-tipu masa kecil dulu. Ikat lengan dengan tali rafia. Buat talipinggang WWF dengan manilakat. Tulis WWF guna marker pen. Dia hero kami semua zaman tu.

    Saya dan kawan-kawan selalu tumpang tengok video WWF di kedai makan depan rumah saya 3-4jam pada hujung minggu.

    Saya darjah 5 rasanya masa tu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...