Mar 25, 2014

Takziah... Misteri Kehilangan MH370 Berakhir Satu Tragedi

Kehilangan pesawat MH370 sejak 18 hari yang lalu, yang juga satu misteri yang meresahkan bukan sahaja mereka yang terlibat secara langsung bahkan kepada seluruh rakyat Malaysia dan seluruh dunia - akhirnya berakhir dengan pengumuman yang menyedihkan oleh Perdana Menteri Malaysia Najib Razak sebagai "none survived", merupakan satu tragedi. Takziah... (sedih tak tahu nak kata apa dah)...





Hanya ucapan takziah kepada keluarga yang terlibat, penumpang dan anak kapal MH370 yang mampu saya lafazkan. Dipanjatkan juga doa dan Al-Fatihah kepada mereka yang beragama Islam, semoga mereka dilimpahkan dengan rahmat dan ihsan dari Allah SWT... Subhanallah!

Sesungguhnya ujian Allah SWT ini adalah satu ujian kepada semua dari kita yang beriman... Tentunya pasti ada kebaikan dari Allah SWT sebagai ganjaran kepada kepada mereka yang sabar dan berpegang teguh dengan janji Allah SWT. Sabar dan tabah lah dalam menempuh ujian ini..

Marilah sama-sama, setiap dari kita, mendoakan kesejahteraan ke atas roh mereka :(

----

Pautan berita/laporan Kehilangan MH370 :
----
Kita juga mengharapkan agar Kotak Hitam MH370 dapat ditemui bagi merungkai misteri kehilangan MH370 ini dengan tepat. Doakan agar segala urusan dipermudahkan Allah SWT jua.

----

Salam takziah dari wafa cw

11 comments:

  1. ya..semoga segala usaha pihak mencari dan menyelamat dipermudahkan.

    ReplyDelete
  2. Alfatihah...semoga semua keluarga mangsa yang terlibat tabah menghadapi suratan takdir allah...

    ReplyDelete
  3. Hanya Allah juga yg tahu..
    Sedih dan pilu:(

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah & Takziah kepada keluarga krew &penumpang MH370..berat mata memandang berat lagi dugaan yang ditanggung oleh mereka.

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah & RIP buat penumpang & anak kapal.

    ReplyDelete
  6. Still very upset. Misteri yang masih kekal misteri...Taziah kepada semua keluarga mangsa yang terlibat. Semoga proses mencari serpihan dan Black Box dipermudahkan Allah. Aminn..

    ReplyDelete
  7. Tiada kata yang mampu diungkapkan hanyalah Salam Takziah buat semua ahli keluarga mangsa Tragedi MH370...

    ReplyDelete
  8. saya pasti seluruh dunia terkedu...apatah lagi kita rakyat malaysia yg mengikuti lbh dari minggu kes ni...sedih sesangat..

    ReplyDelete
  9. salam takziah buatkeluarga mangsa..

    ReplyDelete
  10. Almost 3 months now and no news.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...