Dec 4, 2015

Bayar Bil-Bil Bulanan Secara Online Melalui Mymi1 - Mudah & Menguntungkan

Bismillahirrahmanirrahim...
Sekarang ni, boleh dikatakan kita semua dah guna 'smartphone', hatta budak-budak sekolah rendah pon dah ada smartphone sendiri sekarang. Selain dari penggunaan Aps WhatsApp, atau Facebook dan boleh ambil gambar, menggunakan smartphone ni, sebenarnya, KINI kita boleh buat Pembayaran Bil Bulanan dengan mudah dan segera!.

Pembayaran online yang saya maksudkan di sini, bukan melalui 'Online Banking', tapi melalui Online System Payment Gateway Mymi1.



Sebenarnya, saya telah mendapat tahu tentang Mymi1 ini melalui seorang kawan baik.


Kes bil Astro

Minggu lepas, nak dijadikan cerita, pada 28hb kebiasanya kalau saya tak bayar lagi bil Astro, servis Astro automatik disekat sementara waktu. Kebetulan pula, hari tu dah petang sangat dah untuk buat pembayaran di Kiosk Astro kat Jalan Pegawai, Alor Setar tu. Kiosk tu dah tutup.

Petang tu kami jadi buntu sekejap, sebab kalau nak bayar melalui e-pay di premis yang ada perkhidmatan e-pay, kami kena tunjuk bil. Tapi kami tak ada bil sebab kami pilih untuk tak terima bil melalui pos. Kalut jugak lah kan...

Tiba-tiba saya teringat seorang kawan beritahu tentang sistem pembayaran bil dan, topup prepaid Mymi1. Saya pon call dan mesej beliau untuk tolong bayarkan bil Astro saya menggunakan Mymi1. Tapi dia tak jawab. Rupa-rupanya dia kat laut - memancing.

Saya pun Give Up... Redha saja kalau servis Astro kena potong malam tu. (Bukan sebab apa - bukan satu BIG DEAL pun sebenarnya, cuma time ni saya dan isteri tengah sibuk 'marking' kertas periksa SPM dan Peperiksaan Akhir Tahun.. jadi, nak bagi anak-anak tak kacau, kami langgan Astro First untuk dorang dok tengok cerita... tak lah ganggu kami buat kerja)

Malam tu, dalam pukul 8.00 pm kalau tak silap, tiba-tiba dapat mesej dari Astro bahawa pembayaran sudah diterima.

Rupa-rupanya, kawan saya tu dah balik dari laut petang tu dan dapat mesej saya. Beliau terus buat pembayaran secara Online melalui Mymi1. Saya cuma perlu bayar duit bil Astro tu kepada beliau saja.

Terima kasih kepada beliau :D

Malam tu kami sembang panjang tentang Mymi1 melalui WhatsApp... Penghujung cerita, saya juga terus register untuk mendapatkan Akaun Mymi1, supaya saya dapat bayar sendiri bil-bil bulanan saya.


Kelebihan Mymi1 yang sangat menarik

Antara kelebihan yang menarik menggunakan Mymi1 untuk membayar bil kita selain dari dapat dilakukan bila-bila masa menggunakan smartphone saja, kita juga diberi EXTRA nilai. Ianya macam kira REBATE jugak lah, tapi kalau rebate - sikit saja. EXTRA nilai yang Mymi1 bagi ni memang cukup EXTRA!!!

Meh saya bagi SATU jer contoh:
Bila buka akaun Mymi1, katakan jumlah bil saya sebulan RM100, saya diberi EXTRA nilai sebanyak RM100 lagi menjadikan jumlah yang saya ada atau dapat RM200 (tertakluk kepada terma dan syarat lah tapi). Ia adalah perkongsian keuntungan dari kerjasama Mymi1 dengan syarikat telco.



Terkejut?

Saya pon terkejut jugak... pada mulanya.

Kalau nak faham lebih lanjut boleh baca DI SINI.

Sebab tu saya tulis title post ni "Bayar Bil-Bil Bulanan Secara Online Melalui Mymi1 - Mudah & Menguntungkan"

Berikut adalah antara bil yang boleh kita bayar melalui BackOffice:




8 comments:

  1. haih...mana menghilang Wafa CW....lama x update blog..hehehehe....SA pun dah lama x singgah sini ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... sejak masuk mengajar kat sekolah semula ni, life being extremely busy... focus lari kejap. Sekarang cuti sekolah, lapang sikit :D

      Thanks for drops by...

      Delete
  2. Ooo...bagus lagi drpd buat online banking kannn...nnt sally nak sign up jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah hingga hari ini, program ni agak awsome. Kalau tak ada aral, sign up lah... inshaAllah, banyak kelebihannya :))

      Delete
  3. sesuatu yg menarik. tp sy byr segala bil dgn maybank kredit card secara autopay..hujung bulan settle bil kad kredit je la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya... AK, memang agak menarik... :)

      Delete
  4. Memang terbaik la...lokmanamirul.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ini adalah untuk memaklumkan kepada lelaki awam atau wanita yang sihat dan 100% serius
    untuk menderma buah pinggang mereka perlu segera menghubungi Dr.
    johnson, saya seorang Nefrologi di Hospital Besar ..
    Oleh kerana kami mempunyai banyak pesakit yang berada di sini untuk pemindahan buah pinggang, Adakah
    anda memohon peluang untuk menderma buah pinggang anda untuk wang kerana
    rehat kewangan ke bawah, hospital kami adalah khusus dalam Buah Pinggang Pembedahan / pemindahan
    dan rawatan organ lain, kami juga berurusan dengan membeli dan pemindahan buah pinggang
    dengan ruang tamu dan donor.we sihat menawarkan $ 400,000.00 USD untuk buah pinggang anda Jika
    anda berminat untuk menderma buah pinggang anda sila tidak teragak-agak untuk
    hubungi kami melalui E-mel; generalhospital121@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...