May 8, 2014

Alahai Anak Abah

Seram sejuk tengahri tadi bila masuk bilik abang Mad, nampak pensil, kotak pensil, stationaries abang berterabur atas lantai dan gunting atas katil. Bila pergi dekat... tengok-tengok, tu dia... Ni ummi dia tak tahu lagi ni, bila nak habaq kat ummi tak tahulah. Hari tu jadi dah... baju abah... Alahai, Adam... anak abah ni...





Hmmm... bila tanya 'kenapa gunting cadar? kan dah tak elok.. berlubang-lubang...'

Dengan selamba jer jawab... 'Aman buat' (Sulaiman buat), sedangkan Sulaiman di sekolah dia...

Ahmad Adam Wafa alahai... bertuah sungguh... Nasib lah anak bongsu... kalau zaman abah muda-muda tak berapa cerdik dulu, harus kena piang telinga dah Ahmad Adam ni...

Banyak pahala abah hari ni dok tahan senak perut... :D

p/s: Tak ingat pulak masa kecik dulu dok gunting kain baju rata... hmmm...

12 comments:

  1. Ayork....gunting cadar biaq betui....adam....adam.....mesti ummi bebel sat lg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa... ummi dia tahu lepas baca entri ni... ntah macamana ummi dia pon cool jer... mood baik kut :D

      Delete
  2. wah, sungguh kreatif... ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal dapat gunting, habis buku abang ngan kakak... puas abang ngan kakak merajuk dah... tapi salah diaorang jugak... tak pandai simpan gunting... hahahaha... hmmmm

      Delete
  3. ni tengah berlatih buat kerja seni ke ni? hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengah test selain dari kertas, kain pon boleh ke tak kalau gunting hahaahahaha

      Delete
  4. hahaha...seni tu wafa..jahit la wafa...mesti umi x perasan...hehehe...anak noe plak...pantang guna gunting...jawabnya rambut jadi mangsa...sedar2 dah berterabur rambut kt lantai

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah... terpaksalah abah dia menggunakan kemahiran asas ERT whoahaahahaaha... pernah jugak dulu pasal gunting rambut, dua-dua Sulaiman ngan Adam ni kena botakkan kepala hahahaha... lepas tu dorang gelak sebab jadi Upin ngan Ipin... hmmmmm... anak oh anak...

      Delete
  5. hai... anak mama baju diguntingnya.. memang mama lepuk terus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam kes ni, abang ngan kakak dia yang kena leter... sebab letak gunting rata-rata...tak simpan elok-elok... hahahaahha... Tapi kalau zaman muda-muda dulu harus jugak dah kena piang telinga hahahahaha

      Delete
  6. mcm kene gigit tikus. Hehehe....

    ReplyDelete
  7. Luckily my son still doesn't know how to use scissors.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...